Tuesday, December 27, 2011

my scarlet letter #2

Greetings, earthlings !

#The kiss that missed

*skip this part if you don't watch Glee*

Apparently, I've just finished watching Glee Season 2 ! Yea, I know I'm slow, outdated, blah blah AND blah. But guys, I've got STPM to study all day and night for ! Lol, technically. ;) So yeah, the series was cool with those bunch of hotties covering hit songs and all. But, to me, Finn was a complete jerk to Rachel Berry. But in the end, she still wants him back, what the fish ? He has been hurting her and all, but well, when love is in the equation, nothing makes sense right ?

Right, enough of the gleebabble. 2012 is just four sleeps away ! Watching the last episode of Glee Season 2 makes me wanna write a 2012 version of my scarlet letter ! Lol, ignore the title. 

I can't say that this year is not an eventful year, many things happened .. but .. not that eventful. 

Grandma didn't make it and she left us .. that's the first thing that hits my family and I at the end of this year's January. It was somehow expected .. and well, she must be in much better place right now. And Chinese New Year this year wasn't celebrated cause we were mourning. Despite she might not have been the best grandmother, but sometimes .. her absence is so deadly that I really miss her. 

And then it was school activities. The reason I enter Form Six was to catch up what I've missed during my secondary school. And I did it, be active in extracurricular activities ! I held literally several positions and worked through some paper works. It was great and I had fun. Don't get me wrong, I don't crave for power. Lol. But the funny fact is, I never held any positions throughout my secondary life. I don't even give a damn about any activities that's beside class hours. But I had my go during Form Six. 

Form six is all about studies some activities every now and then and exams and test. Not to mention crazy moments with friends.

And then .. I had my first graduation ceremony.

#epic candid shot !

Speaking of graduation, yeah .. my friend and I had to spend enormous amount of time to come out with a graduation video, wtf. But thank god, people, well students, end up liking it. 

#Duck clan +1 -1

I just realized we don't have a proper photo of the 5 of us together ._. Good time together with them :) 

I can't say we've been through a lot, but things always worked out for us and hopefully, it still will and always will ! xoxo

Above all, I've FINISHED MY STPM, wtf ! High school has never been this satisfying. Lol. At least I've crossed some stuff out on my Mich list :D

And next year seems more than promising. Well, one is not suppose to get her hopes high. But really, there's a lot to expect next year. I won't reveal what it is but you'll have to keep stalking me to know more ! It'll hopefully be an eventful year what with STPM results, university intake(given that i got accepted, keep me in your prayers) and YESSSSS ! A SUPER DUPER BIG SURPRISE ! 

I'm still in the job hunting phrase. Hell, looking for a job when you're car-less is super not easy ! Anyone kind enough to donate me their unwanted car ? Lol. 

I don't know if this is my last post. But it probably is for this year. I'll come up with my new year resolution next year ! Hahaha.

Thanks for staying with me.



p/s : how was your 2011 ? Coming out with a summary and new year resolution ? Post your link to me :D

Sunday, December 25, 2011

of christmas and monthsary

Merry Christmas, earthlings !

#Meet Fattie the snowman :D and Avalanche the penguin !

Ho ho ho ! Merry Christmas, peeps ! This years' Christmas ain't as lively as last years' but guess what ! The guy came to my house to deliver my Christmas present ! Lol lol lol ! This snowman is cute and .. yeah, funny ! :D 

We were choosing a present for our friend and a cruel fact dawned upon him that he hasn't got me any gifts ever since our relationship started and thus, the snowman. OTL I thought it was a penguin :3 Tell you what, the noob is super good at self-reflect ! One second, he was criticizing someone else, the next .. he realized real FAST that he too has the same problem ! LOL (don't worry if you don't get it ! You're just dumb. It's a private joke.) I'll get him a post Christmas present. Yeah .. what a fail girlfriend right, didn't prepare anything as a Christmas gift ! (It's not a tradition for me :3)

As I told the guy I'm blogging about him, I suppose he expects a WHOLE blog post dedicated to just him ! :P 

#It's our two monthsary.

It's two month already since we are officially together. Two month is not really that long .. so I'm looking forward to a bigger milestone ! Heh. =)

How was your Christmas Eve and Christmas celebration ?



Saturday, December 17, 2011

the last battle, finally.

Greetings, earthlings !

Ahh, yes. My exams already ended. Actually, the last day of me exam was 14 of December, a couple of days back. But I was kinda busy with clearing up my books and catching up with my sleeps, cleaning my dust covered room, so and so .. No time to blog, and no mood to blog too !

Anyways, my last two papers were General Studies and Bahasa Malaysia, both paper 1, both objective papers. And right before General Studies, the duckie clan came to my house to do some so called last minute study. LOL !

But eventually, we've gotten so bored, i guess, and turned them into our barbie dolls !

 #Ain't that cute ? 

#All my hair clips.

So yeah, did some last minute studying for the life taking General Studies before the actual paper. I was anticipating some excitement right after my last paper. But it ended up like .. nothing special. Not much joy. 

Guess what I did the first thing right after my last paper .. I had Baskin Robbins with Nan, she picked me up, and it was a rainy Wednesday. And I made her bring me to the nearest Watsons available in this pathetic little suburban and bought my box of Veet waxing strips. >:D

And the next day, I woke up at about 12 something and I cleared up all my books. Took that out of my "trunk" and stacked them into piles. Most of my books, hopefully, will be selling to my junior. 

#Some of the books.

And after that, I went to the town's hospital with my mom and ran some errands around town. I've been ditching my mom for exams leaving her to run those bank errands on her own. Now that I'm free, no more excuses ! ><

Later that night, I attended a post STPM celebration at my friend's house with the noob. It was steamboat base and yeah, had a little fun I guess. Here are some photos :

#the nubiee chang :D

 #the host

 #LOL ! Soapy <3 

 #Don't mind my duck-like face but he looks good in this :) 

#Group photo, spot me :D

So yeah, that was my first day of "freedom" ! And the very next day which was yesterday, I spent the whole day cleaning my room. I didn't had time to spare to clean my room in preparation for STPM, so I had to like really bear with those dust even it was pretty obvious to the naked eye. 

And I'm allergic to dust ! FML. I had to pack away my school uniforms too.

 #My school uniforms =)

And yes, ever since I've moved in, I don't remember showing my room in my blog, or did I ? Never mind, I'll show it now since I've cleaned up my room pretty well !

 #My SINGLE bed :D (No, I'm not Angry bird fans, but maybe my mom is ? LOL)

#And this is my working space. Study, online, blog whatever, here it is. 

So that's basically how I spent my days after ending my exam. Pretty lifeless if you ask me. 

Now that my exam has ended, there are a few things that I want to do.

1. Wait for STPM result that I'm sure it sucks.
2. Find a job to fill up my frigging long holiday or for the rest of my life. (In the event that my result sucks to the point that not a single university accepts me.) 
3. Go on a getaway with my friends. Damn it, I want a getaway.
4. Well, this is in my Mich List , but still, I NEED A CAR :3 So yeah. A car.
Well, I guess that's something more or less about what I want and wanna do. Anyways, I'm crossing out something from my list now :D teehee !

So, December was here and is leaving. But don't worry, I doubt this will be my last post of 2011. I guess, I'll still have some stuff to post before 2011 really ends, so, this ain't my summary of the grand 2011 even it's a tad bit too long.

Alright. See you around soon ! :D



P/s : I'm free nowww !!! FREEEEE ! DATE ME 8D 

Thursday, December 1, 2011

Pepsi : HIV Contaminated. #FTW (Bonus : Facebook Disease)

Howdy, earthlings. Ze blogger here is stealing some time LIKE A BOSS :D

Anyways, if you're facebook addict  user like I am, you'd probably realize this rumor spreading around about Chup, COCA-COLA Pepsi !

#facebook addict user

Something that goes like this ...

#DIY PEPSI #likeaboss :D

Honestly people, do you really need me to educate you how are HIV transmitted ? Even if you smooch over and over and OVER again with a HIV positive, you WILL NOT GET the virus ! Well, unless, you're experiencing gum bleeding, ulcer, etc. People, IT'S BASIC KNOWLEDGE CAN ?!! 

Okay, even if you do not possess this basic human anatomy, biology, whatnot knowledge, don't you have common sense enough to even think for a second ? Lets say, this worker really CONTAMINATED those beverages with his HIV positive blood, you think spreading around messages like this can help ? Y U NO REPORT TO WHO ?!!!!!! 

You I know Facebook is a very good social network to spread around news and whatnots, but PLEASE, people, before you share stuff like this, can you at least think ?! Or if you don't have a personal brain, you can always use the public one ! 

#public brain 

So yeah ! And NO WAY I'm gonna stop drinking Pepsi, coke, etc for the NEXT FEW DAYS !

#drinking HIV Contaminated Pepsi like a BOSS ME GUSTA *duck face*

But honestly, I'm no big fan of these highly sugared, caffeinated, carbohydrate drinks, so that's only plain water, just so you know ! :D

And you know what, as much as I'm addicted to using facebook, I find some disease on it rather annoying and irritating. 

I know you just love to share EVERYTHING, EVERY THOUGHT of yours on your favourite social networking site, it's really, completely unnecessary to always snap a shot of yourself a.k.a camwhore and publish it at your wall every now and then. 

It's 11.11.11 !  Such a memorable day ! *takes photo with peace at the mouth* 

It's 20.11.2011 ! So special ! *takes photo with peace at the mouth*

Honestly, people .. Since when YOUR CAMWHORE photos represents DECEMBER ?!!
#Note: Me haz no problem with December.


It's pretty acceptable that if you post photos about your food, your vacation trip, some funny and interesting photos every now and then. But NO !!! It's all you taking photos when it's a brand new month, YOU taking photos before you sleep. Yeah, I know you'd say, you can unsubscribe me. Sure maynnn, that's exactly what I'll do. 
With caption ; Huhuhu, I'm so sleepy, look at my ugly tired eyes ! SO UGLYYY >< Good night ! 

Really ? You really think it's ugly ? 

Oh yeah, ONE more thing though,

Just so you know. ;)

What kinda facebook disease irritates YOU the most, my faithful readers ? Leave me a comment below :D

Lots of love,


p/s : Well, honestly, no offense to anyone here. I'm just basically venting my frustration here, so yeah ! Enjoy if you think it's funny or just ctrl+w :D 

By the way, it's World Aids Day today =)

Monday, November 28, 2011

TIME MACHINE - Once Upon a Time

I should be studying my ass off right now, I know. But, recently, my mom did some clearing up at the old house and GUESS WHAT guys ! My mom found a TIME MACHINE !!! Yeahhhh !!

What ? NO ! Don't be silly, of course not that round blue monster's time machine ! NO WAY !

Okay la, there's no such thing as time machine ! Like duhhh ! Well, my mom found an album of my photos when I was still so teenie tiny small and it ZAPPP, brought me back in time. So yeah, imma share some of the epic ones here just for fun and a break from the torturing exam =3

#Family potrait 


#I love this shot the most. The masterpiece of this shot is really really nice =)

#OMAIGAWDDDDDD, who's this ?!!!

Time flies. Hardly anything stays, at all. And sometimes, we simply need to take certain things back in time. It's hard to believe that I'm already 19, turning 20 next year. Like most of us, I've been taking my youth seriously for granted.

And right now, I better get my ass back to studying. Ouh, NUBIEEEEEEEE, i mishuuuu ! :3

Badly in need of luck and your kind prayers,


p/s : Sorry if the content disappoints you ! :P

Tuesday, November 15, 2011


i close my eyes,
listening to the pouring rain.

i close my eyes,
smelling the moisten earth.

i close my eyes,
counting to the rhythm of the distant thunder.

it's raining,
time slows down to a peaceful pace.

it's raining,
cleansing the earth from human sins.

it's raining,
the roaring thunder summoning conscience,
scattering greed that stains the human soul.

i walk out to the pouring rain,
counting my steps on the dampen earth,
along with the rhythm of the distant thunder.

it's raining.

#footnote : i love it now when it rains. it's been a long while since i wrote crap like this. ah, only when emotional that feelings to write strikes. 
#NowPlaying : Yiruma - Kiss The Rain

Friday, November 11, 2011

Eleven(x6) and Less Than 3

Howdy earthlings !

It's 11.11.11 ! Yesterday was "someone's" birthday. My friends and I planned a surprise birthday attack for him. :D The original plan was a different one ! But the NUBB went and ruined my plan ! So, using the idea his sister gave, we planned out another one ! Haha, i guess we managed to surprise him. =) He's so cute. Heh.

I'm such a failure to the point that I seriously can't figure out what he might like as a birthday gift. I wanted the dooodolls keychain as a gift. But unfortunately, they phased out. So, I made him a scrapbook - collection of his pro-flirting skills and his epic candid shots. And I let slipped that i was making a scrapbook. He thought it was for some other guy. HAHAHA ! (Well, I have to admit I misled him into thinking so :D)

#the cover :D

And when I gave it to him in his class, he was like.. "OMG .. scrapbook guy ? Me ?" "Yeah laa, you la, you NOOB ! Who else can it be !" "Lame la you.. " Sigh .. :'( he said I'm lame.. tsk tsk tsk.. ! (my memory is DAMN GOOD !) The scrapbook comes along with a CD i burnt containing some .. uhm songs that I find .. meaningful for.. us ? I did a CD cover TOO .. but .. it's best i dont show it here. I find it very scary and well .. SCARY. Actually, when i think back .. I'm lame ain't I ? ._.

Well, it's 11.11.11 ! six elevens and everyone is fussing  excited about it. Uhm, guess, it's REALLY rare. So, make a wish tonight at 11.11 p.m in case you missed out this morning's. Oh yeahh .. uhm, regarding some readers asking me a question previously .. well, I've got the answer now ?


Right, I know I can't do anything nowadays when it comes to me and him without causing any troubles. I didn't mean any harm and I'm sorry. But HELL ! I will try not to be upset about it ! ._.


Anyways, stuff like this aside, STPM is just like a week away and MUET too. So, please understand my upcoming long hiatus. :D And I've really have to say thank you to my loyal stalkers readers that come reading my blog every now and then even my contents are getting more and more boring.(It's never interesting) 

I promise I'd come back with more interesting stuff to blog about, but first, i need a more decent camera than just my "stupid" phone's camera. *looking around for volunteers*

Right. So, wish me good luck for my exam okay ! =)

Good luck to all exam candidates too ! :D Especially my favorite blogger ShuWen ! 



P/s : I've got a boyfriend now and he's super awesome :D

Sunday, October 30, 2011


Hey guys, remember I posted an English cover of a Korean song ? Besides the fantastic English version of the lyrics and there's this awesome girl voice singing ?

Yes ! She has some awesome cover too ! This is my favorite of all her covers !

Right, and this is one of her most viewed videos !!!

Don't you think she has got this awesome voice ?! Try this then ..

This is the cover she made, collaborating with another friend of mine ! 

She's always always doubting herself and this is the first time she jumps out of her own frame and give it a try. YES ! She submitted a video for the GLEE PROJECT AUDITION !!! 

I hope you can watch her video she submitted here, share it here and vote for her HERE ! Okay, it's all the same link actually ! I'm so very excited and REALLY proud of her. It doesn't matter if she gets picked, well .. IT MATTERS LA, mind you ! But she's giving it a TRY ! That's so rare of her ! :D So, you'll help me wont cha ? ;) 


Right. Kthxbye :) !

Remember to VOTE for her ;)


Saturday, October 29, 2011


It's late, or .. early ?

Exam is like less than a month away. I'm really doomed. I've lost momentum. And, yeah, I'm freaking out. I don't want to lost hope. Everyone has been telling me that I can do it. Something already exist, no point putting it aside, no point ignoring the feeling. You know what, I'll try my very best to make it our source of motivation. No one gets left out. The process ain't easy. No one ever said it is. But because it's not easy, it will worth more than we think it worths. 

If this is a process of finding our seed of hope. I want us to have to best seed possible. Everything that grows, depends on that very seed. 

It's time, no ?


Sunday, October 23, 2011

Old-School Graduation

Greetings, earthlings !

Time flies, time runs, time speeds, time spins or whatsoever, it's my turn. Graduating from Form Six I mean. This photo must be very familiar to you if you're a loyal reader of my blog. Because, about the same time last year, I blogged about my senior's graduation. With the almost same photo. 

So yeah .. I'll let the photos do the talking ? Don't mind it if you find me hogging most of the photos, it's my blog after all .. Hah !

#Graduation 2011 

#Physic students in green robes

#onion head Fu Wai ! :D

#Koh, a friend that i love annoying him with Smurf's lalala lalala :D

#Ai Xin. Pretty in her cheong sam !

#Nubiee Chang in robes ! :P Someone said he looks like a giant in this ._.

#Aaron Denison. Class monitor

#Me in the robes ! And my favorite teacher :)

#Nubiee in his robes !

#From right : Fu Wai, Yan Yang, Ashok

#With our certs :D

#posing : LIKE A BOSS. That's Koh, btw.

#Sim Yee and me :D

#Noob and smart girl in robes ! LOL..me no likey my buck teeth :(

#Posers !

#Koh. Annoying ! Can tease me about being short even with heels ! =.= (it makes him look tall ! LOL)

#Bestie, may san !

#Fu Wai a.ka. High School Tae Yang

#Yin Han, rarely get to snap photos with her, like seriously ! 

#The pull up gang ! All trying to match with my height ! Pathetic >.<

#Gay brothers got caught ..

#candid shot of wan yin and me ..

#Calyne and Embrys, pretty girls.. !

#Koh joining in with flowers for Calyne, Haha !

#Smoking hot lady, Hui Wen.

#Catchy junior, Tze Yien

#Happy and willing hanger, SPOT ME .. LOL

#Ashok Kumar, the president !

#L.O.L. Atiqah, my classmate :)

Not much photos, I just upload a bit of these and that so yeah. Can't believe my time in Kajang High School, a very old and exotic school (Haha) is almost up. 

Form Six life is not very different from normal High School life. You wear uniforms to school. Class starts at 7.15 in the morning and ends at 1.40 in the afternoon. You attend morning assemblies, you contribute in Uniform Units, Societies and you listen to teachers teaching in class. Very similar, but also different altogether.

You get to bring phones and actually use it in class, you know.. like texting ! Haha. Being in Kajang High School is like dropping by to say Hi and then move on with life. It's a short stay, but for me, I don't just say Hi. I can't say that I've left anything behind for the school except my mere existence and some really minor contributions. But I took a lot from it.

I took new friends. Experiences. Knowledge. Teachers. Above all, memories. I can't say that I've developed very strong feelings for this school. Because, for me, it's not easy to get attached to something. And one and a half year is really short. But overall, I had fun here and I like it here too. For many reasons. 

This graduation is actually a chance for us to say goodbye to each other officially and formally. And also a chance to steal something from time. It feels weird, because you still have to sit for the final exam after this. 

I don't have much time left until the finals. And I've been slacking a lot. I'm keeping my fingers cross that I will pull through this STPM with satisfying results that can get my ass into university. 

Pray for me ? Haha.

So yeah, I guess this is it. 

Oh wait, a big round of applause to the Student's Council led by Ashok Kumar. Every one of us contributed to this Graduation and not only graduation. =)

All the best to SPM and STPM candidates ! May you score with flying colors ? Hahaha ! 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...